Write for Rights

Write for Rights erg geslaagd in Uithoorn

We bedanken alle schrijvers voor de vele brieven en kaarten die zijn geschreven in de internationale actie Write for Rights, en in onze Uithoornse ‘Thuis-Schrijfmarathon’.

Echt fantastisch! Er zijn 300 brieven geschreven en 240 kaarten. Enorm bedankt, vooral als we bedenken wat het effect kan zijn voor de behandeling van de getroffenen. En hoe de kaarten grote steun kunnen geven.

Het ‘thuis-schrijven’ heeft vast geholpen om aan het hoge aantal te komen. Je kon het schrijven over meerdere dagen verspreiden, ook op de avond. Dit in tegenstelling met het idee dat je op één dag – 10 december – op één plek brieven kon schrijven. Toen haalde je geen 9 of 10 brieven. Nu kwam dat heel vaak voor. Fantastisch. We zijn benieuwd hoe de aantallen in Nederland en wereldwijd zullen zijn. Amnesty is nog steeds aan het tellen, de gegevens druppelen nog steeds binnen.

Ook bijzonder is hoe ook ‘jonge’ mensen veel brieven ‘met-de-hand’ hebben geschreven. Dat is een vaardigheid die ze weinig oefenen. ‘Kramp in mijn vingers’,  maar wél met een stoere glimlach! Nogmaals heel erg bedankt.

We zullen graag zo brutaal zijn om over 11 maanden je weer te vragen of je mee doet, aan de Thuis-Schrijfmarathon van 2022!

Met een hartelijke groet van
Bert Schaap

tel 0297-565172