Schrijf voor Amnesty

Brieven schrijven naar autoriteiten is de meest voorkomende activiteit van Amnesty. Help mee en verstuur deze brieven ook, Amnesty blijft schrijven!

In februari schrijven we aan de autoriteiten in

• Hongkong
    Mensenrechtenadvocaat Chow Hang-tung riep op 4 juni 2021 via sociale media op om de slachtoffers van het vreedzame protest in 1989, tegen het uitblijven van hervormingen, op het Tiananmenplein in Beijing te herdenken. Ze werd opgepakt en kreeg daarvoor 22 jaar celstraf opgelegd.
  • Vietnam
    Nguyen Thuy Hanh zet zich in voor gevangenen die onterecht vastzitten. Vanaf het moment dat ze zich verkiesbaar stelde voor de parlementsverkiezingen werd ze aangeklaagd voor ‘verzet tegen de staat’ en werd ze opgesloten. Er is nog altijd geen rechtszaak geweest en ze kan tot 20 jaar celstraf krijgen.
  • Venezuela
    De Venezolaanse María Auxiliadora Delgado en haar man Juan Carlos Marrufo worden onterecht vastgehouden. Delgado’s broer, een gepensioneerde legerofficier die in de VS woont, wordt beschuldigd van mogelijke betrokkenheid bij een aanval op de Venezolaanse president Maduro in 2018. Dat is zeer waarschijnlijk de reden van hun willekeurige arrestatie en jarenlange gevangenisstraf.

Voorbeeldbrieven

Je kunt voorbeeldbrieven thuisbezorgd krijgen om te versturen. Een mailtje is voldoende. Amnesty International werkgroep Uithoorn gebruikt je naam en woonadres (van ‘papieren abonnees’) of email-adres (van ‘digitale abonnees’) alleen voor de maandelijkse schrijfacties. We bewaren je persoonsgegevens veilig en geven ze niet door. Niet meer meedoen? Meld dat alsjeblieft, telefonisch 06-10324149 of per email. Met vriendelijke groet, Lucie Boerrigter

Printen en versturen!

Je kunt de brieven downloaden om te versturen.

• bovenaan in het Word-document typ je je woonplaats en de datum
  • onderaan typ je nog je naam en adres
  • printen maar!
  • zet met een pen je handtekening
  • de envelop hetzelfde adresseren als de aanhef op de brief
  • buiten Europa moet de porto een ‘wereldzegel’ zijn

Staat er ook een e-mailadres? Dan kan je de brief ook mailen.

Download brieven Begeleidende info
brief-HongKong info-HongKong
brief-Vietnam info-Vietnam
brief-Venezuela info-Venezuela

Liever voorbeeld brieven per e-mail ontvangen? Mail ons!

We vragen geen bijdrage voor printkosten en dergelijke. Als je toch een bijdrage wilt geven voor het schrijfwerk, dan kun je die overmaken naar
IBAN NL32TRIO0197666353,
van Amnesty International werkgroep Uithoorn
Ebro 185, 1423 AS Uithoorn.

Altijd schrijfacties online amnesty.nl/kom-in-actie/acties