Schrijf voor Amnesty

Brieven schrijven naar autoriteiten is de meest voorkomende activiteit van Amnesty. In december is er zelfs een Schrijfmarathon
Help mee en verstuur deze brieven ook!

Amnesty blijft schrijven!

In mei schrijven we brieven naar de autoriteiten in

• Colombia
    De afgelopen weken ontvingen milieu- en mensenrechtenactivisten in de Colombiaanse regio Magdalena Medio een reeks doodsbedreigingen.
  • Iran
    De Iraans-Duitse politieke dissident Jamshid Sharmahd mag sinds september 2021 geen contact meer hebben met zijn familie. Niemand weet waar in Iran hij wordt vastgehouden. Zijn familie maakt zich ernstig zorgen om zijn kwetsbare gezondheid en vrezen dat hij mogelijk wordt gemarteld.
  • Sudan
    Mohammed Adam (17) en Mohammed al-Fatih (18) uit Sudan werden op 14 januari 2022 met geweld opgepakt toen zij een ziekenhuis verlieten. Adam werd een dag eerder in zijn been geschoten tijdens protesten tegen de militaire regering. De tieners zijn tijdens hun verhoor gruwelijk gemarteld. Adam krijgt geen medische zorg voor zijn verwondingen.

Voorbeeldbrieven

Je kunt voorbeeldbrieven thuisbezorgd krijgen om te versturen. Een mailtje aan Angela is voldoende. Amnesty International werkgroep Uithoorn gebruikt je naam en woonadres (van ‘papieren abonnees’) of email-adres (van ‘digitale abonnees’) alleen voor de maandelijkse schrijfacties. We bewaren je persoonsgegevens veilig en geven ze niet door. Wil je niet meer meedoen? Meld het bij Angela, telefonisch of per email. We benaderen je niet meer en verwijderen je gegevens.

Met vriendelijke groet,
Angela Bults
telefoon 06-30926195
e-mail abults.bults5@gmail.com

Printen en versturen!

Je kunt de brieven downloaden om te versturen.

• bovenaan in het Word-document typ je je woonplaats en de datum
  • onderaan typ je nog je naam en adres
  • printen maar!
  • zet met een pen je handtekening
  • de envelop hetzelfde adresseren als de aanhef op de brief
  • buiten Europa moet de porto een ‘wereldzegel’ zijn

Staat er ook een e-mailadres? Dan kan je de brief ook mailen.

Download brieven Begeleidende info
brief-Colombia info-Colombia
brief-Iran info-Iran
brief-Sudan info-Sudan

Liever voorbeeld brieven per e-mail ontvangen? Mail ons!

Aan onze analoge abonnees vragen we voor drukkosten en dergelijke een jaarlijkse bijdrage van 5 euro. Voor website bezoekers geldt dat niet, maar als je toch een bijdrage wilt geven voor het schrijfwerk, dan kun je dat overmaken naar
IBAN NL32TRIO0197666353,
van Amnesty International werkgroep Uithoorn
Ebro 185, 1423 AS Uithoorn.